.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رييس‌جمهور آينده بايد يك اصول‌گرا باشد

سخنگوي جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري گفت: جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري از وحدت اصول‌گرايان حمايت كرده؛ ما در واقع از خرد جمعي اصول‌گرايان تبعيت خواهيم كرد.

به گزارش شمال نیوز، سيدكمال‌الدين سجادي كه در نشست هفتگي خود سخن مي‌گفت، با تسليت ايام ماه محرم افزود: شيعيان بايد از اين فرصت براي تعميق معرفت استفاده كنند، هم‌چنين از علما ، فضلا ، اهالي منبر و رسانه‌ها انتظار مي‌رود دوران امامت امام حسين(ع)را علاوه بر عاشورا مد نظر قرار دهند؛ چرا كه پيروزي انقلاب اسلامي نيز ناشي از همين معرفت است.

وي در ادامه به بررسي برنامه‌هاي جبهه پيروان خط امام و رهبري پرداخت و گفت: موضوعي كه امروز بيشتر مورد توجه احزاب و رسانه‌ها قرار دارد، موضوع انتخابات رياست‌جمهوري است كه با فرمايشات مقام معظم رهبري در دانشگاه اين موضوع سرعت بيشتري گرفت؛ به ويژه اين كه ايشان شرايط يك رييس‌جمهور موثر و كارآمد را بيان و روحيه شاه سلطان حسيني را رد كردند.

وي ادامه داد: جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري بر اساس ديدگاه‌ها و اصولش حركتي را از مدت‌ها قبل آغاز كرد كه شامل ملاقات با گروه‌هاي مرجع مانند جامعه‌ مدرسين ، جامعه روحانيت مبارز و شخصيت‌هاي موثر و ذي‌نفوذ اصول‌گراست. سجادي افزود: ما با جامعتين يك ارتباط سنتي و ارگانيك داريم و هيات رييسه ما در شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز حضور دارد. در عين حال با آيت‌الله يزدي ديدار جداگانه‌اي داشتيم و نيز آقاي عسگراولادي با آقاي دكتر احمدي‌نژاد ملاقاتي داشته كه طي آن استراتژي و راهبردهاي جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري براي ايشان تبيين و توضيح داده شد است. در عين حال برخي دوستان در ارتباط با وضع سياسي و اقتصادي كشور مطالبي را بيان كردند.

سجادي افزود: ما سه نكته را بيش از بقيه موارد مد نظر قرار مي‌دهيم كه يكي استراتژي مهم ما كه وحدت جامع، فراگير و حداكثري اصولگرايان است، مي‌باشد. مهم اين است كه همه اصول‌گرايان به وحدت اعتقاد دارند؛ چرا كه تجربه نشان داده هرگاه به وحدت نرسيده‌ايم، بازي را به رقيب واگذار كرده‌ايم، نكته دوم اين كه بر نبود كانديداهاي متعدد تاكيد داشتيم و پيروزي در انتخابات را به عنوان نكته‌ سوم مد نظر قرار داده‌ايم.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اين كه راهكارهاي رسيدن به كانديداي واحد را در نظر گرفته‌ايم، اظهار كرد: مردم‌سالاري ايجاب مي‌كند كساني كه خود را آماده كانديداتوري مي‌بينند در معرض انتخاب مردم قرار بگيرند، اما شرايط به گونه‌اي است كه نمي‌توانيم با چند كانديدا وارد عرصه شويم .

وي با اشاره به خط قرمزهاي حزب متبوعش نيز گفت: با توجه به سابقه‌ تشكيل دولت توسط اصلاح‌طلبان و نيز مجلس ششم و روحيه‌ي ساختارشكن اصلاح‌طلبان كه اكنون هم آن را پنهان نمي‌كنند و مي‌خواهند ساختار كشور را دموكراتيزه كنند، جزو خط قرمزهاي ما قرار گرفته‌اند، ما تصميم داريم از راههاي دموكراتيك و با رجوع به آراي مردم اجازه ندهيم آنها برنده شوند، رييس‌جمهور آينده بايد يك اصولگرا باشد؛ حتي اصولگرايي كه مورد انتقاد ماست.

سجادي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه « آيا منظور شما از اصولگراي مورد انتقاد، آقاي احمدي‌نژاد است» گفت: خير. البته از اين حرف منظوري ندارم، آقاي احمدي‌نژاد يكي از كانديداهاي ما هستند.

وي ادامه داد: در جبهه‌ مقابل ما آقاي كروبي شجاعانه كانديداتوري خود را اعلام كردند، اما آقاي خاتمي هنوز پنجاه- پنجاه حركت مي‌كنند؛ البته احتمال آمدنشان كم نيست و نشانه‌ها اين را ثابت مي‌كنند، بحث عبور از آقاي احمدي‌نژاد هم يكي از شيوه‌هاي تبليغاتي جناح رقيب است كه مي‌خواهد دولت مستقر ضعيف شود . من معمولا روزنامه‌هاي دو خردادي را مي‌خوانم و مي‌بينم كه آن‌ها بحث تخريب اصول‌گرايان و ايجاد تفرق و تشتت ميان آن‌ها را دنبال مي‌كنند .

به گزارش شمال نیوز، در اين هنگام يكي از خبرنگاران گفت: البته اين گونه تخريب‌ها توسط رسانه‌هاي اصولگرا نيز انجام مي‌شود.

سجادي گفت:‌ بله. اين كارهاي ژورناليستي در هر دو طرف هستند؛ مثلا در جبهه‌ي مقابل افرادي وجود دارند كه به ولايت فقيه معتقدند و افرادي نيز لائيك هستند. در اين جناح هم افراد افراطي داريم؛ اما به هر حال افراد معتقدتر بيشتر هستند .

وي در ادامه درباره‌ كانديداهاي احتمالي اصول‌گرايان گفت: غير از آقاي احمدي‌نژاد در جناح ما و آقاي كروبي در جناح مقابل سايرين هنوز به طور جدي و رسمي وارد صحنه‌ انتخابات نشده‌اند تا تكليف ديگران مشخص شود.

يكي ديگر از خبرنگاران پرسيد « مگر آقاي احمدي‌نژاد اعلام كرده‌اند در انتخابات كانديدا خواهند شد؟ يا اينكه به رسم معمول كه رييس‌جمهور براي چهار سال دوم نيز خود را كانديدا مي‌كند، اين حرف را مي‌گوييد؟.»

سخنگوي جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري پاسخ داد: بله. يكي اين كه رييس‌جمهور معمولا در چهار سال دوم خود را كانديدا مي‌كند و ديگر اين كه آقاي احمدي‌نژاد نگفته‌اند نمي‌آيند، نشانه‌ها نيز حاكي از آن است كه ايشان در انتخابات خواهند ماند.

سجادي در ادامه درباره‌ وحدت و رسيدن به نامزد اصلي اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري آينده گفت: جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري از وحدت اصول‌گرايان حمايت كرده و در واقع ما از خرد جمعي اصول‌گرايان تبعيت خواهيم كرد.

وي همچنين با اشاره به طرح تحول اقتصادي و حضور رييس‌جمهور در مجلس شوراي اسلامي براي تقديم آن گفت:‌ امروز آقاي احمدي‌نژاد طرح تحول اقتصادي را ارائه داده است. اين طرح بسيار مثبت است و به حل مشكلات اقتصادي جامعه كمك مي‌كند، هم‌چنين طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اگر كار دقيق و غيرشتابزده‌اي در آن صورت نگيرد منشاء آثار مفيدي خواهد بود. اين طرح مي‌تواند زمينه‌ساز تعامل و همكاري مجلس و دولت شود؛ البته اين همكاري مورد انتظار است، در عين حال گاهي نيز به طور طبيعي بحث‌هاي كارشناسي و فني ميان دولت و مجلس وجود دارد.

سجادي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه اخيرا در سخنراني‌هاي بوش شنيده شده دولت آمريكا از اصلاح‌طلبان خاورميانه از بيروت گرفته تا تهران حمايت مي‌كند، اظهاركرد: ‌برخي از شنيدن اين حرف خوشحال شدند و برخي هم تحليل‌هايي دارند، اما از اصلاح‌طلبان كه خود را از اين موضوع بري مي‌دانند انتظار مي‌رود اعلام برائت كنند؛ نه آن كه با تحليل‌هاي اشتباه از موضوع عبور كنند، ما از اصلاح‌طلبان كم شنيده‌ايم كه اين موضوع را رد كنند، بيشتر آن را كنار گذاشته و از آن عبور كرده‌اند.

سخنگوي جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري هم‌چنين به بمباران و محاصره‌ طولاني مدت غزه اشاره كرد و گفت: به خاك و خون كشيده شدن زنان و كودكان و نسل‌كشي در غزه ماهيت اصلي دولتمردان جهان غرب را بيش از گذشته آشكار كرده است؛ به ويژه آن‌كه اين فاجعه بلافاصله پس از سفر كوتاه رييس‌جمهور كشور جعلي اسراييل به مصر اتفاق افتاد و اين لكه ننگي براي جهان عرب است؛ چنان‌چه اعتراضات مردم را ديديم.

وي افزود: سكوت حكام كشورهاي غربي يعني سكوت آميخته با رضايت، اما بيانات حق‌طلبانه رهبر معظم انقلاب، طنين آگاهي بخشي را در جهان اسلام ايجاد كرد.

سجادي گفت: جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري اين نسل‌كشي و محاصره‌ مردم غزه را شديدا محكوم مي‌كند و بر اين باور است كه كشتار بي‌رحمانه‌ بي‌گناهان يك سند ننگين از نقض حقوق بشر است و نشان مي‌دهد حمايت از حقوق بشر توسط آمريكا و ساير كشورهاي غربي يك دروغ بزرگ است و مسلمانان دنيا اين جنايات را محكوم مي‌كنند.

سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري هم‌چنين با تاكيد بر اين كه راهپيمايي و شعاردادن كافي نيست، گفت: راه‌هاي عملي بايد براي جلوگيري از اين جنايات اتخاذ شود .

وي هم‌چنين با اشاره به اعتراض منتظرالزيدي با پرتاب لنگه‌ كفش به سوي بوش آن را اعتراضي مبتكرانه خواند و ادامه داد: خبرنگار شجاع عراقي انفجار خشم فرو خورده‌ مردم مظلوم عراق را با پرتاب كفش خود نشان داد و اين كفش خود بسان يك رسانه عمل كرد و جهان اسلام از جمله ايران اين حركت پرمفهوم را تحسين كردند؛ البته باز هم ديديم رسانه‌هاي دوم خردادي اين حركت را نه تنها محكوم نكردند بلكه به نوعي آن را بي‌ادبي خواندند و به نظر من در درجه‌ اول رسانه‌ها ، احزاب و آزادگان جهان بايد از آزادي منتظرالزيدي كه شنيده شده تحت شكنجه‌هاي شديد قرار دارد، دفاع كنند؛ چرا كه اين نقض حقوق بشر توسط كساني است كه در شصتمين سال اعلام جهاني حقوق بشر حضور داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.